Correct D&D grammar

Discussion in 'General Discussion' started by tommykai0210, Jul 13, 2018.

Remove all ads!
  1. tommykai0210

    tommykai0210 Member

    Joined:
    Jul 11, 2018
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Các hình thức vay tiền mặt tại ngân hàng hiện nay

    Bạn đang có ý định vay tiền ngân hàng để thực hiện những dự định trong tương lai như đầu tư kinh doanh, du lịch, tổ chức lễ cưới hỏi,.. những mức thu nhập hiện tại không cho phép bạn thực hiện những điều đó. Một giải pháp tốt nhất hiện nay đó chính là vay tiền ngân hàng, nhưng bạn vẫn không rõ về các hình thức vay vốn tại ngân hàng ra sao. Đừng quá lo lắng, hãy theo dõi bài viết dưới đây để biết thêm thông tin nhé!

    Vay thế chấp dễ dàng hơn bao giờ hết

    Đây là hình thức [​IMG] vay tiền nhanh ngân hàng yêu cầu tài sản thế chấp. Thông thường thì người vay sẽ được nhận số tiền vay chiếm 70% giá trị tài sản mình đã thế chấp. Sau khi xem xét hoàn thiện hồ sơ, chứng minh được khả năng trả nợ thì ngân hàng sẽ quyết định đưa ra số tiền vay là bao nhiêu. Với hình thức vay thế chấp này thì người vay sẽ nhận mức lãi suất thấp hơn so với các hình thức khác nhưng chậm trễ trong việc giải ngân và thẩm định tài sản, rất mất thời gian. Hình thức này thích hợp với những đối tượng là các công ty, doanh nghiệp đang cần vốn làm ăn hoặc các dự án lớn đang cần gấp nguồn vốn

    [​IMG]

    Hình thức vay thế chấp hấp dẫn và dễ dàng

    Vay theo hạn mức tín dụng được nhiều người lựa chọn

    Đây hình thức vay vốn cho phép khách hàng vay tiền, trả nợ, sau đó mượn tiếp lại tiền, miễn là người vay không vượt quá hạn mức cho phép đã thỏa thuận từ trước. Số tiền lãi chỉ được tính trên số tiền mà người vay sử dụng. Một tiện ích nữa là khi người vay thanh toán hết các khoản nợ thì hạn mức vay tối đa sẽ về lại ban đầu và sẵn sàng để người vay có thể mượn lại. Mọi thông tin chi tiết về hình thức vay tiền này bạn có thể truy cập vào trang web: https://www.geni.com/people/Andy-Schenker/6000000115948232906 [​IMG].

    Vay trả góp đang ngày càng phổ biến

    [​IMG]

    Vay tiền trả góp đang được ưa chuộng

    Đây là hình thức cho vay mà số tiền gốc và lãi mỗi tháng đều bằng nhau. Tùy thuộc vào nhu cầu cũng như là khả năng thanh toán các khoản nợ của mỗi người đi [​IMG] vay tiền nhanh lãi suất thấp mà ngân hàng đưa ra thời hạn cũng như hạn mức vay khác nhau.

    Bên cạnh những hình thức vay mà chúng tôi kể trên còn một số hình thức khác như là vay từng lần, vay thấu chi,.. Còn chần chừ gì nữa mà không nhanh chân sở hữu cho mình một số tiền vay mong ước để giải quyết những vấn đề khó khăn trong cuộc sống. Nhưng trước tiên, người vay phải tìm cho mình một địa chỉ uy tín mà mình có thể tin tưởng để có thể tham gia vay vốn .
     
    Last edited: Feb 4, 2020
  2. sigofmugmort

    sigofmugmort Established Member Supporter

    Joined:
    Aug 18, 2015
    Messages:
    328
    Likes Received:
    66
    "Elvish" referring to things Elven such as language, art, architecture and the like, "Elven" when vice-versa or in other words the two are basically interchangeable. "Elfin" and "elfish" are a corrupted form of the two
     
  3. Pygmy

    Pygmy Established Member Supporter

    Joined:
    Oct 8, 2010
    Messages:
    674
    Likes Received:
    71
    Could I possibly refer you to "NOTE ON THE TEXT" in The Fellowship of the Ring? Indeed I am surprised you felt able to answer this question without reference to J.R.R.Tolkien - had you done so you would have discovered that "Elvish" and "Elven" were Tolkien's versions of the original "Elfish" and "Elfin"
     
    Last edited: Jul 13, 2018
  4. erkper

    erkper Bugbear Monk Supporter

    Joined:
    Jun 3, 2006
    Messages:
    1,201
    Likes Received:
    7
    Well Tolkien is the gold standard so I'm good with that.
     
  5. Allyx

    Allyx Master Crafter Global Moderator Supporter

    Joined:
    Dec 2, 2004
    Messages:
    5,001
    Likes Received:
    250
    It has been obvious from the very beginnings of D&D that Tolkien's works were a major influence in D&D's creation. There was even a court battle about the theft of Tolkien's intellectual property, The Balor Demon was originally named Balrog, after the Demon Gandalf fought in Moria, resulting in the name change mentioned above.

    In terms of the question in the opening post though, the terms Elvish and Elven date back to 12th and 13th century middle English - predating Tolkien by 800 years. While Elfin and Elfish are a way of describing a person or a face as small and mischievous looking.
     
    Last edited: Jul 14, 2018
  6. Pygmy

    Pygmy Established Member Supporter

    Joined:
    Oct 8, 2010
    Messages:
    674
    Likes Received:
    71
    If elvish, elven and dwarvish were English rather than Saxon words in 1954, could you please explain why Tokien's editors kept trying to replace them? If I managed to re-introduce the common usuage of a word such as "nepotism" in its original meaning into the English language surely I should get the credit?
     
  7. Allyx

    Allyx Master Crafter Global Moderator Supporter

    Joined:
    Dec 2, 2004
    Messages:
    5,001
    Likes Received:
    250
    Nepotism is a word in English... you could add another definition of Nepotism to the English language, but you can only get the credit for it if someone in your family told you to... and the new definition were to be commonly used.

    As for the Elven debate, the site linked below states:

     
    sirchet likes this.
  8. Shiningted

    Shiningted I want my goat back Administrator

    Joined:
    Oct 23, 2004
    Messages:
    12,651
    Likes Received:
    350
    The issue is D&D, not Tolkein (and yes I've read the forward of LotR) - the terms are Elvish and Elven.

    Surely there is room for Elvis though? A n irregular adverb, perhaps? There's always room for Elvis.
     
    sigofmugmort and Allyx like this.
Our Host!